Els
projectes responen a la necessitat de saber i a l’interès per aprendre. No és
tan important el que s’aprèn (producte) com el camí que es fa (procés): fer-se
preguntes, tenir curiositats, discriminar entre allò que sé i allò que
m’agradaria aprendre, buscar informació de manera autònoma o amb l’ajut dels
adults (pare, mare, mestres...), sintetitzar-la i comunicar-la, relacionar-la
amb els altres aprenentatges o amb vivències anteriors.
Els
projectes és una bona manera de posar l’alumnat en situació d’aprenentatges de
tot un procés i una recerca.
Un
projecte neix dels interrogants que es plantegen els propis alumnes i a partir
d’aquí es concreta la situació que cal resoldre.
Per
fer-ho és imprescindible diferenciar entre allò que ja sap i allò que es
necessita aprendre, pensar en les fonts on es pot obtenir informació,
seleccionar-la i integrar-la amb els coneixements que ja tenim i, finalment,
ser capaç de comunicar-la. Mica en mica els alumnes van prenent consciència
d’aquest procés, que és el que els permetrà assolir nous coneixements, el que
en diem “aprendre a aprendre”.
A continuació algunes fitxes de projectes fets a Cicle Inicial:
A continuació algunes fitxes de projectes fets a Cicle Inicial:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada