dissabte, 8 d’agost del 2015

Treball per projectes a Cicle Inicial

Els projectes responen a la necessitat de saber i a l’interès per aprendre. No és tan important el que s’aprèn (producte) com el camí que es fa (procés): fer-se preguntes, tenir curiositats, discriminar entre allò que sé i allò que m’agradaria aprendre, buscar informació de manera autònoma o amb l’ajut dels adults (pare, mare, mestres...), sintetitzar-la i comunicar-la, relacionar-la amb els altres aprenentatges o amb vivències anteriors.

Els projectes és una bona manera de posar l’alumnat en situació d’aprenentatges de tot un procés i una recerca.

Un projecte neix dels interrogants que es plantegen els propis alumnes i a partir d’aquí es concreta la situació que cal resoldre.


Per fer-ho és imprescindible diferenciar entre allò que ja sap i allò que es necessita aprendre, pensar en les fonts on es pot obtenir informació, seleccionar-la i integrar-la amb els coneixements que ja tenim i, finalment, ser capaç de comunicar-la. Mica en mica els alumnes van prenent consciència d’aquest procés, que és el que els permetrà assolir nous coneixements, el que en diem “aprendre a aprendre”.
A continuació algunes fitxes de projectes fets a Cicle Inicial: 
           





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada